خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور



 

 

 

 

تعمیر آسانسور کارگاهی پس از نصب و راه اندازی آسانسور کارگاهی یکی از مهمترین موضوعات به شمار می آید. از آن جایی که آسانسور کارگاهی در پروژه ها و برج های بسیار بلند نصب و راه اندازی می گردد و کار حمل مصالح و نفرات را انجام می دهد. به همین دلیل موضوع تعمیر دستگاه بسیار حساس و حیاتی خواهد بود و کوچکترین اشتباه در تعمیر این دستگاه می تواند خسارات جانی و مالی فراوانی را وارد نماید.

 

 

تعمیرات بالا بر کارگاهی

 تعمیرات و مراقبت اسانسور کارگاهی بعداز مراحل نصب این دستگاه یکی مهتمرین موردها در جلوگیری از حادثه ها و خطرها این دستگاه به حساب آورده می شود . همانطور که می‌دانیم غالبا این دستگاه درکنار پروژه های مرتفع تجاری و مسکونی نصب می شود وعمدتا داری ارتفاع متعددی میباشند و کوچکترین اشتباه در پروسه نصب و تعمیرات  اسانسور کارگاهی می تواند سبب سقوط این دستگاه شود و خطر آفرین باشد . ولی این بدان مضمون‌ وجود ندارد که بالا بر کارگاهی یک دستگاه پر خطر و مضر محسوب خواهد شد . اتفاقا با رعایت نکات فنی و ایمنی و استعمال از مجموعه های مهندسی و مجرب تعمیرات و حفظ ، این دستگاه یکی اثرگذار ترین امکانات شرایط کنونی در زمینه‌ی تولید و حمل و نقل به حساب می اید . که میتواند درامر جابجایی و حمل مصالح و کارمندان و مهندسان درسرعت بخشیدن به ساخت کمک شایانی به کارفرمایان و برج سازان کند .

 

 

 

 


نکات اساسی و کاربردی در تعمیر بالا بر کارگاهی

 تعمیر بالابر کارگاهی بسیار حساس میباشد و می بایست در تعمیرات آن به برخی نکات توجه و اعتنا ویژه ای نمود. به این دلیل‌که در صورت غفلت این نکات اساسی و کاربردی میتواند سبب ساز به وجود آمدن چالش های جبران ناپذیر گردد. مثلا نکات اساسی و کاربردی که می بایست برای تعمیر بالابر کارگاهی به آن دقت و توجه داشت، می شود به این موردها اشاره نمود: – یکی از اولی و مهم‌ترین نکات در تعمیر بالابر کارگاهی اعتنا به اتصالات سکشن ها و اتصالات کمر بندها می‌باشد. در شرایطی‌که این اتصالات شل خواهد شد و یا این که به هر علتی باز خواهد شد، در آن صورت می‌تواند موجب سقوط بالابر کارگاهی گردد. – از سایر نکاتی که در حین تعمیرات بالا بر کارگاهی بایستی به آن توجه و اعتنا داشت، دقت به میکروسویچ های حد بالا و تحت و تناژ آن است. در حالتی‌که که بدین میکرو سویچ ها بی دقتی خواهد شد، در این حالت می‌تواند مخاطرات متعددی را به‌دنبال داشته باشد. – در اکثری از مواقع سکشن های بالا بر کارگاهی به جهت به کار گیری های طولانی مدت و یا این که دیگر علل و عوامل ممکن میباشد، در گیر شکستگی و یا این که پوسیدگی خواهد شد. در این حالت، این سکشن ها قادر است منجر ساخت‌و‌ساز مخاطرات متعددی خواهد شد.


خرید قطعات بالا بر کارگاهی

 رای خرید قط ابتدا می بایست آشنایی درست و صحت از قطعا ت آسانسورکارگاهی یا این که بالا بر کارگاهی داشته باشیم تا بالابر کارگاهی بتوان نسبت به پیشنهاد یا این که خرید انها مبادرت نمود . یک اسانسور کارگاهی از قطعات و قسمتهای مختلفی تشکیل‌شده میباشد که در پایین به اختصار به ان می‌پردازیم . • پایه تثبیت : این قطعه برروی فونداسیون قرار می‌گیرد و بالا بر کارگاهی و سکشن های بر روی پایه تثبیت سوار میشوند . • سکشن بالا بر کارگاهی : این قطعه بر طبق سبک و گنجایش و مارک بالابر ها مختلف میباشد و برای هر نوع اسانسور بایستی از به عبارتی سکشن مربوطه را خریداری نمود . • شانه ای سکشن یا این که دنده سکشن : این قطعه نیز بر روی سکشن بالابر نصب میگردد و واسطه حرکتی در میان گیربکس اسانسور و سکشن ارتفاعی اسانسور کارگاهی است . • پیچ ومهره سکشن : پیچ و مهره ها واسطه اتصال سکشن ها به یکدیگر میباشند . • کابین اسانسور کارگاهی : کابین اسانسور های کارگاهی بر پایه ی تناژ دارنده بعد ها مختلفی می باشند . • لیور حرکتی یا این که لیور های عملگرا : لیورهای درون کابین می‌باشند که کار و دستور جنبش به موتور ها به وسیله این لیورها شکل میگیرد . • موتور های اسانسور : اسانسورهای کارگاهی مبتنی بر ظرفیت معمولا دارنده 2 یا این که 3 موتور حرکتی هستند . که اکثر زمان ها 11 کیلو وات میباشند . در برخی از اسانسورهای کارگاهی موتور درون کابین درنظرگرفته شده میباشد البته در بعضا دیگراز اسانسورها موتور بالای کابین نصب شده‌است . • پاراشوت اسانسور کارگاهی : این قطعه نیز معمولا در داخل کابین اسانسور نصب می‌شود و نقش ایمنی این دستگاه را بر عهده دارااست . • گیربکس : گیربکس ها نیز واسطه در بین موتور دستگاه و دنده های سکشن های ارتفاعی می باشند . و به موتور اسانسور کوپل میباشند . • تابلو فرمان : درین تابلو در شرایطی که دستگاه اینورتری باشد اینورتر دستگاه و برک یونیت ها و رله های محافظتی و یکسری کنتاکتور درنظرگرفته شده میباشد . و در حالتی‌که کنتاکتوری نیز باشد کنتاکتورهای حرکتی و ترمز ها درنظرگرفته شده اند . • میکروسویچ ها : که‌این میکروسویچ ها دربرگیرنده میکروسویچ های درب ها ، میکروسویچ تناژ ، و میکروسویچ های حد بالا و ذیل را مشتمل بر میگردد . • کمربند ها یا این که انکاراژ دستگاه : این قطعه نیز سکشن های اسانسور کارگاهی را به ساختمان یا این که سازه متصل می نماید و آن را صلب می کند

 

 

 

 

 

 


کاربردهای بالا بر کارگاهی spj چیست؟

 بالابر spj مثلا لوازم و تجهیزاتی میباشد که به نوبه خویش کاربردها و فواید بخش اعظمی را به همراه دارد. به کار گیری از بالا بر کارگاهی spj در اشکال صنایع متعدد متداول میباشد. برای مثال عارضه ها به کار گیری از آسانسورکارگاهی spj می توان از قابلیت به کارگیری از آن در ساختمان هایی بسیار بلند مرتبه اما با درجه امنیت بالا اشاره نمود. بعلاوه، با دقت به تکنولوژی توسعه یافته به فعالیت گرفته گردیده درین بالابر می توان امور را با سرعت بیشتری انجام بخشید. این سیرتکامل میباشد که شاهد بهبود پروسه کار و بالا رفتن روحیه کارمندان و کارگران هستیم. به عنوان مثال موردها مصرف و کاربردهای بالابر کارگاهی spj می توان از استعمال از آن در سکوهای نفتی، پالایشگاه ها و همین طور سدها نام برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد