قیمت اجرای آسفالت خیابانی چقدر است؟

 

قیمت اجرای آسفالت خیابانی چقدر است؟

راه‌ها در توسعه زیرساخت‌های داخل و خارج شهری، نقش بسزایی دارند. به همین دلیل امروزه فناوری‌های جدید بسیاری به منظور ساخت و توسعه راه‌ها به وجود آمده است. اجرای آسفالت خیابانی یکی از روش‌های روسازی راه‌ها است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. برای اجرای آسفالت محوطه، انواع مختلفی از آسفالت‌ها وجود دارد که شامل آسفالت نیمه گرم، بازیافت سرد آسفالت، بازیافت گرم آسفالت، امولسیون قیری و آسفالت با استخوان بندی می‌گردد. در ادامه این مطلب می توانید پاسخ تمامی سوالات خود در خصوص قیمت آسفالت خیابانی، لیست قیمت آسفالت تنی و قیمت پخش آسفالت خیابانی مرغوب و محوطه تنی، را بیابید.

 

اجرای آسفالت خیابانی

در ادامه می توانید روش اجرای آسفالت خیابانی.  و مراحل آن را بخوانید

 

آماده سازی

آماده سازی یا زیرسازی، یکی از مراحل مهم در اجرای آسفالت خیابانی می‌باشد.

بسته به این که سطح از چه موادی تشکیل شده باشد، نحوه آماده سازی متفاوت خواهد بود.

به طور مثال اگر قصد اجرای آسفالت خیابانی روی سطوح شن دار دارید، لازم است تمامی ناهمواری‌ها مرمت شود.

برای این کار از اندود قیری استفاده می‌گردد؛ اما اگر سطح، بتن یا آسفالت باشد، لازم است برای ترمیم آسفالت‌های موجدار و شکسته اقدام گردد.  در این حالت بستر از همه مواد خارجی و گرد و غبار و همچنین گل و لای پاک می‌شود. برای پاکسازی سطوح از نوعی جاروی مکانیکی استفاده می‌گردد.

 

اندود کاری

اندود کاری با استفاده از یک لایه قیر محلول در سطح اجرا می‌گردد. این مرحله با هدف آماده کردن سطح به منظور پخش آسفالت انجام می‌شود.

این قیر در داخل درزها نفوذ کرده و با یک پارچه کردن سطح به محکم شدن مصالح نیز کمک خواهد کرد. با استفاده از اندود کاری چسبندگی آسفالت به قیر بیشتر خواهد شد.

 

تعیین اندازه قیر و نحوه اجرای اندود

همانطور که می‌دانیم قیر در درصدهای متفاوتی تولید می‌شود. به همین دلیل برای اجرای آسفالت خیابانی، با توجه به شرایطی که وجود دارد باید اندازه قیر متفاوتی انتخاب گردد.عواملی که در محیط وجود دارد و بر اندازه قیر تاثیرگذار خواهد بود شامل، ویسکوزیته قیر مصرفی، نوع دانه‌بندی بستر سنگی و فرایند عمل آمدن قیر از می‌شوند.

اگر پریم کت در هوای سرد انجام شده باشد، نیاز به استفاده از  قیر RC-70 و در صورت عدم دسترسی به این نوع قیر از قیر R-250 وMC-30 استفاده شود

در هوای معتدل می توانید از قیر MC-70 یاMC-250 استفاده کنید

در هوای گرم، علاوه بر تمامی قیرهای فوق می‌توان از قیرهای SC-70 و SC-250 نیز استفاده نمود.

توجه داشته باشید هنگام اجرای آسفالت خیابانی، هوا بارانی نباشد، سطح کاملا خشک بوده و رطوبت کم باشد.

 

اندود سطحی

در این مرحله، لایه‌ای نازک از امولسیون قیری روی سطح آسفالت ریخته شده و موجب چسبندگی بیشتر آسفالت خواهد شد.

 

مرحله پخش آسفالت

این مرحله نکات بسیاری دارد . در مرحله پخش قبل از شروع کار تمامی جزئیات از جمله درجه حرارت محیط، درجه حرارت آسفالت و باید به تایید دستگاه نظارت رسیده باشد.

اگر هوا بارانی و یا سطح آلوده باشد، به هیچ عنوان نباید فرایند را انجام داد.

برای پخش آسفالت می‌توان از فینیشر و یا گریدر استفاده نمود.

درجه حرارت پخش نیز به دمای محیط کار بستگی خواهد داشت.

 

تراکم آسفالت

به منظور رسیدن آسفالت به تراکم مناسب، باید با ابزارهای مناسبی کوبیده گردد. برای کوبیدن آسفالت از غلتک لرزشی، غلتک لاستیکی، غلتک دو چرخ، سه چرخ یا مختلط استفاده می شود. این که از کدام غلتک استفاده کنیم نیز، نیاز به تایید دستگاه نظارت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد