ایزوگام مناسب برای سرویس بهداشتی و دیوار ساختمان


 

 

 

 

حمام و دستشویی از مکان های همیشه مرطوب در یک ساختمان است. اگر تصمیم به نوسازی سرویس بهداشتی دارید حتما در مورد مقاوم کردن کف و دیولرها در برابر آب و رطوبت از قبل تصمیم گیری کنید. مشکلات عدم عایق بندی بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می کنید. عایق کاری نقش مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک کردن آن در فصل تابستان دارد. به کمک عایق می توان یک خانه را در زمستان 5 درجه گرم تر ودر تابستان 10 درجه خنک تر نگه داشت.

 

 

 

جلوگیری از قارچ و کپک با ایزوگام دستشویی

 دستشویی  و جمام از ایجاد کپک و قارچ در سقف و در بین کاشی های دیوار جلوگیری میشود. درصورتی که می‌خواهید سرویس بانصب  ایزوگام مناسب برای  دستشویی  را تازه فرمایید چه کاری انجام می دهید؟ تعویض کاشی های شکسته دیوار و مرمت سنگ های کف حمام ایده خوبی میباشد. البته لازم میباشد تا از قبل زیرسازی و ایزوگام را هم ارزیابی فرمایید. در ساختمان های دیرین بزرگترین دلیل قارچ و کپک، نقص‌ ایزوگام و قیرگونی دیوار یا این که کف توالت میباشد. تماس مداوم آب با کاشی های سرویس بهداشتی و حمام موجب نفوذ آب به زیر کاشی ها میشود. در صورتی‌که که سیستم عایق بندی اختلال داشته باشد، به زودی شاهد کپک های بد رنگ روی کاشی ها خواهید بود.

 

 

 

 


انواع روش های عایقکاری دیوارها

 عایقکاری دیوار  ساختمان متشکل از یک لایه عایق حرارتی و یه لایه نمای نهایی (نظیر گچ و یا این که سنگ و آجر نما) میباشد. روش های گوناگونی جهت عایقکاری ساختمان وجود دارد که می توان با دقت به موقعیت هر ساختمان مناسبترین و اقتصادی ترین نحوه را انتخاب نمود. با دقت به اینکه از چه نوع مصالح عایقی برای عایقکاری ساختمان استفاده شود، طریق های عایقکاری مختلفی قابل تعریف میباشد که در ادامه بدان اشاره شده‌است. ۱- عایقکاری با بنا این شیوه برای مجموعه عایقهای معدنی که انعطاف پذیری بالایی دارا هستند استفاده می‌شوند. با توجه به صلب نبودن این عایق ها، لایه نمای آخرین نمی تواند مستقیما بر روی عایق نصب گردد. بدین ترتیب درین شیوه، دیوارها توسط پروفیل های چوبی و یا این که فلزی کادر بندی میشود و عایق حرارتی میان فضای کادر بندی قرار می‌گیرد و در نهایت لایه نما بر روی بنا اجرا می گردد. برای مثال مهم‌ترین شیوه های عایقکاری با بنا می شود به نحوه عایقکاری کناف و شیوه کادر بندی فلزی و رابیس اشاره کرد. ۲- عایقکاری بدون سازه این نحوه برای مجموعه عایقهای پلیمری که دارنده صلبیت کافی می باشند، به کارگیری می‌گردد. با توجه به عدم انعطاف پذیری این عایق ها، لایه نمای آخرین می‌تواند مستقیما بر روی عایق نصب گردد و نیازی به سازه و قاب بندی دیوار نمیباشد. به عنوان مثال مهم‌ترین روش های عایقکاری بدون سازه می شود به طرز دو دیوار و عایق مابین، عایق برد، پلی استایرن دانسیته بالا و ملات سیمان اشاره کرد. ۳- عایقکاری با مصالح عایق در این شیوه از بلوکهایی با مقاومت حرارتی بالا بعنوان اجزای دیوار باربر به کارگیری میشود. براین اساس خود دیوار دارنده عایقیت کافی است و نیازی به نصب عایق بر روی آن وجود ندارد. از مهم ترین نحوه های عایقکاری به‌این شیوه می شود به بلوک های بتن سبک گازی، لیکا و پرلیت اشاره کرد. ۴- عایقکاری با متدهای تازه اکنون تکنولوژی ساخت و ساز خانه های سریع و پیش ساخته در دنیا پیشرفت های شگرفی داشته میباشد که ضمن اجرای یک ساختمان در کمترین زمان، عایقکاری قابل قبولی نیز دارا‌هستند. از آن جمله می توان به طریق های LSF، ICF و ساندویچ پنل (۳D-Panel) اشاره کرد.

 

 

 

 

 


مزایای ایزوگام توالت و حمام چه است؟

 ایزوگام‌ها به جهت مزایای متعددی که دارا هستند موردپسند بیشتری قرار گرفته‌اند. مطلوبترین عایق نسبت به رطوبت میباشد و وزن سبکی دارااست. با این وجود نسبت به عایق‌های دیگر قیمت خوبتری داراست، که برای مصرف‌کننده مقرون به صرفه‌تر میباشد. به هنگام نصب تمیزی بیشتری نسبت به قیرگونی دارا هستند. همینطور قدمت بالای آنها محبوبیت استفاده ایزوگام را دو چندان نموده است.

 

 

 

قیرگونی چه چیزی است؟

 از قیر گونی برای عایق قسمت هایی مانند پی سازی، در سرویس هاس بهداشتی، آشپزخانه، پشت بام ها ساختمان ها به کارگیری میگردد. درین روش قیر را بوسیله ی گونی تثبیت ومسطح میکنند چون الیاف گونی نقش مسطح کننده را ایفا می نمایند. کلاً قیر گونی به دو طریق یک لایه و دو لایه انجام می‌شود. در دو لایه ابتدا یک لایه قیر میریزند بعد از آن بر روی آن یک گونی قرار می‌دهند مجدد قیر را بر روی گونی میریزند و یک گونی دیگری بر روی آن قرار میدند . برای آخرین بار نهایی لایه قیر را به روی گونی میریزند. ضخامت قیرگونی نباید بیشتر از 2 تا 3 سانتی متر باشد. می بایست توجه داشت که سازه تحمل وزن قیرگونی را دارااست یا این که نه.

 

 

 


قیمت قیر گونی دستشویی و سقف به چه شکل به حساب آوردن میشوند؟

 قیمت قیرگونی دستشویی هم برای متراژهای بیشتراز 100 مترمربع برای اجرای هر متر مربع قیرگونی به طور تک لایه، 40هزار تومان، برای قیرگونی‌های دولایه 60هزار تومان و برای اجرای یک قیرگونی سه لایه 80هزار تومان میباشد. درصورتی که هم پای تعمیرات سرویسهای بهداشتی درمیان باشد تا ۱۰ مترمربع قیمت اجرای قیرگونی دولایه به‌ازای هر مترمربع ۱۰۰هزار تومان اعلام می گردد. هر متر قیرگونی یک لایه با آسفالت هم 20هزار تومان و قیرگونی دو لایه با آسفالت هم متری 30هزار تومان پایتان آب میخورد.  نرخ اجرای قیرگونی  توالت برای تعمیرات قیرگونی هم نادرمعدود هزار50 تومان و نهایتا 120هزار تومان برای هر مترمربع خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد