نکاتی درباره انواع دوربین مدار بسته –دزدگیر و درب اتوماتیک


 

 

امروزه کاربرد دوربین مداربسته برکسی پوشیده نیست و اهمیت نظارت و امنیتی آن سبب شده است تا بسیاری از مشاغل-منازل و ساختمان های اداری و نظامی به دنبال نصب این گونه دوربین ها باشند.همچنین یکی دیگر از ابزارهای هوشمند دزدگیر است که ابزار مفیدی است که در زمان شکستن یک قفل یا گذشتن از یک حریم شخصی بوسیله اعلام صدا این کار را برخلاف قوانین اعلام می کند.با ورود درب اتوماتیک نیز به بازار ساختمان سازی تسهیل در رفت و آمد به شکل چشم گیری متحول شد.در این نوشته شما را با برخی از کاربردهای این سه ابزار آشنا می کنیم.

 

 

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مدار بسته یکی از بزرگترین ابزار های حفاظتی در دنیای امروز به شمار می رود. دوربین ها مبنی بر نوع انتقال تصویر به دسته های وایرلس IP، AHD و آنالوگ تقسیم بندی می‌شوند. در کنار آنها مجموعه HDCVI داهوا و HDTVI هایک ویژن هم هستند که منحصرا به وسیله این دو برند ساخت و ساز می شوند و تصاویر HD را بر بستر آنالوگ انتقال می دهد. همچنین دوربین ها را بر پایه ی شکل ظاهری می قدرت در گروه های بولت، دام و اسپید دام قرار داد که هریک شرایط به کارگیری خاص خود را دارند.

 

 

 

 


آژیر اعلام سرقت دزدگیر چیست؟

 مهم‌ترین جزء در همه مدلهای ذکرشده دزدگیر منزل، آژیر اعلام سرقت میباشد. آژیرها در هنگام خطر با صدایی متناوب مخاطب را از سرقت احتمالی باخبر می‌کنند. این آژیرها دارای صداهای مختلفی هستند و با توجه به نوع ولتاژ به انواع متفاوتی تقسیم می شوند. به‌طورکلی آژیرها دارای دو مدل آژیرهای داخلی و آژیرهای بیرونی می باشند. آژیرهای داخلی که به نامهای سیرن و پیزو نیز شناخته می شود در اطراف داخلی ساختمان و کنار جعبه اعلام سرقت نصب می گردد. این آژیر بوسیله سیم‌کشی به سرور اصلی متصل می گردد. درواقع کار آژیرهای داخلی این است که افراد داخل ساختمان را از خطر احتمالی با خبر کند. آژیرهای بیرونی یا اسپیکر دزدگیر در بیرون از ساختمان نصب می گردد. این آژیر نیز توسط سیم‌کشی به سرور متصل میگردد و افراد بیرون از ساختمان را از خطر مطلع می‌کند. این آژیرها را می بایست در حین نصب کرد و آنان‌را با کاور پوشاند تا در معرض باد و باران قرار نگیرند.

 

 

 

 

 


استفاده از درب اتوماتیک  چه مزایای برای کاربران آدر بر خواهد داشت؟

استفاده بهینه از مواد طبیعی و همچنین انرژی در هنگام ساخت و ساز درب، صرفه جویی در مصرف انرژی برودتی و حرارتی درحد ۳۰ تا ۵۰ درصد در سال، کنترل دما و ورود گرد و غبار در اماکن با تردد بالا، امکان به کار گیری از حد اکثر فضای موجود و همچین تولید مبنی بر اندازه محل مورد نظر، سود مندی از امکانات و خدمات ویژه جهت مکانهای خاص مثل درمانگاه ها و درمانگاه ها و غیره، دقت و کیفیت بسیار بالا به دلیل به کار گیری از طراحی های تازه و مدرن و مواد اولیه با کیفیت، زیبایی بخشیدن به نمای ورودی ساختمان ها، قابلیت تهیه و تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب اتوماتیک با دقت به عواملی همچون نوع مراجعین، ترازو ترافیک محل، تغییر و تحول فصول سال و حتی سا‌عتها شبانه روزی از بزرگترین ویژگی هایی میباشد که درب اتوماتیک را از درب سنتی و دستی متمایز می گرداند.

 

 

 

 

 

 


نحوه کار درب اتوماتیک چگونه است؟

می بایست در نظر داشت که بهتر می باشد نوع آن متناسب با مکان و محیطی باشد که در آن فعالیت گذارده می شود. علاوه بر این، بایستی به میزان عبور و مرور، نوع عبور کننده ( انسان و غیر انسان) و بازه زمانی مورد نیاز باز بودن نیز دقت خواهد شد. سنسورهایی که در این درب ها به کار گرفته می شود دربرگیرنده: سنسور حرکتی و سنسور حرارتی (مادن قرمز رنگ) است. سنسورهای حرکتی که با نزدیک شدن گزینه متحرک در را باز می کنند، در موقعی که دلیل نزدیک شونده کند باشد، تلاش خوبی ندارند. اما سنسورهای مادون قرمز ( گرمایشی) که به سه نوع اکتیو، پسیو و مایکرویو تقسیم می شوند، با تمرکز به حساسیت بالا نسبت به جسم نزدیک شونده، دقت بیشتری دارا هستند، البته گاهی به چشم میخورد که دچار نقص‌ می گردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد